Olyan világhírű amerikai multicégek, mint a Walt Disney Co., az Anheuser-Busch Inc., vagy akár Burger King Corp. kezdik feléleszteni több évtizedes kabaláikat, reklámfiguráikat, logóikat és szlogenjeiket. Ezekkel a fogyasztói nosztalgiára próbálnak hatást gyakorolni, a "régi szép idők" emlékeit idézve. A fogyasztók imádják a klasszikus és retró érzéseket keltő termékeket.
Az emberek szeretnek visszagondolni és régi dolgokat feleleveníteni" - közölte Jack Trout, a Trout & Partners marketing-igazgatója. Majd hozzátette: "Mivel mindegyik egy klasszikus márka, ezért legendák fűződnek hozzájuk. Ez egyfajta márka-bevezetés az újabb felnövő generációnak, a régi szimbólumok felhasználásával."
Csupán az elmúlt év során, az Anheuser-Busch számos retró Budweiser dobozt indított útjára, a KFC újjáélesztette a Kentucky Fried Chicken nevet, a General Mills gabonapehely-gyártó óriás pedig a több mint tíz éves mellőzés után hirtelen ismét készít Vidám Zöld Óriás (Jolly Green Giant) márkanevű mirelit zöldség termékeket.
A másik nagy gabonapehely-gyártó mamut, a Kellog Co. tálkákkal, illetve Snoopy-s és Charlie Brown-os pólókkal idézi a vállalat korábbi trendjeit. A McDonalds Corp. új fiatalok számára készített, régi céges reklámokkal és karakterekkel ellátott ruhakollekcióval jelentkezik majd.
A Playboy magazin retró bunny-képekkel és logókkal ellátott ruházatot és egyéb kiegészítő kollekciókat dobott már piacra. A brit Harvey Nichols luxusmárka pedig jövőre az elmúlt 50 év legjobb Playboy képeivel ellátott pólókat fog a piacra dobni, mivel a nemrég az egyik márkaboltban megrendezett képkiállításnak óriási sikere volt.
Mickey egér régi iskola
A Mickey egér és egyéb Disney-karakterek képei szintén reneszánszukat élték, miután 2003-ban a retró Mickey egeres pólókat és egyéb ruhákat kínált a hollywoodi sztárok bevásárlóparadicsomának tartott Fred Segal üzletben.
Azóta az olyan designerek mint a Dolce & Gabbana is éltek a retró Mickey-s trenddel, melynek köszönhetően további 200 millió dollár bevételt könyvelhettek el az egyéb termékek eladásából származó egymilliárd dollár mellett, közölte Dennis Green, a Disney egyik kreatívja.
A régi emblémák, logók leporolása során két dologra kell ügyelni, az egyik, hogy ismét lazává (cool) kell tenni a brandet, aztán majd abban kell reménykedni, hogy széles tömegek fogják azt befogadni, tette hozzá Green. Lassan három éve a luxusmárkák meghódítása után a régi dizájnt idéző Mickey egér termékek most a Wal-Mart polcain keresik gazdáikat.
Felidézni a márka történelmét, legendáját és szokásait már csak azért is hasznos, mivel ezzel a vállalatok kitűnhetnek a többi szürke cég közül, vagy akár az olcsóbb termékekkel szemben is hasznos marketing-eszköznek bizonyultak. Ezek a dolgok megragadnak a fogyasztók fejében, az "örökség" egy nagyon fontos viszonyítási pont, fűzte hozzá Trout.
Ugyanez az örökség mentette meg például a Burger King hamburgerlánc gyengélkedő eladásait is. A társaság visszahozta a köztudatba a "Have it your Way" több mint 30 éves szlogenjét, mely minden idők legsikeresebb szlogenje volt a cég számára, közölte Russ Klein, a vállalat globális marketing-igazgatója.
Vissza |