
Olyan vilghr amerikai multicgek, mint a Walt Disney Co., az Anheuser-Busch Inc., vagy akr Burger King Corp. kezdik felleszteni tbb vtizedes kabalikat, reklmfigurikat, logikat s szlogenjeiket. Ezekkel a fogyaszti nosztalgira prblnak hatst gyakorolni, a "rgi szp idk" emlkeit idzve. A fogyasztk imdjk a klasszikus s retr rzseket kelt termkeket.
Az emberek szeretnek visszagondolni s rgi dolgokat feleleventeni" - kzlte Jack Trout, a Trout & Partners marketing-igazgatja. Majd hozztette: "Mivel mindegyik egy klasszikus mrka, ezrt legendk fzdnek hozzjuk. Ez egyfajta mrka-bevezets az jabb felnv genercinak, a rgi szimblumok felhasznlsval."
Csupn az elmlt v sorn, az Anheuser-Busch szmos retr Budweiser dobozt indtott tjra, a KFC jjlesztette a Kentucky Fried Chicken nevet, a General Mills gabonapehely-gyrt ris pedig a tbb mint tz ves mellzs utn hirtelen ismt kszt Vidm Zld ris (Jolly Green Giant) mrkanev mirelit zldsg termkeket.
A msik nagy gabonapehely-gyrt mamut, a Kellog Co. tlkkkal, illetve Snoopy-s s Charlie Brown-os plkkal idzi a vllalat korbbi trendjeit. A McDonalds Corp. j fiatalok szmra ksztett, rgi cges reklmokkal s karakterekkel elltott ruhakollekcival jelentkezik majd.
A Playboy magazin retr bunny-kpekkel s logkkal elltott ruhzatot s egyb kiegszt kollekcikat dobott mr piacra. A brit Harvey Nichols luxusmrka pedig jvre az elmlt 50 v legjobb Playboy kpeivel elltott plkat fog a piacra dobni, mivel a nemrg az egyik mrkaboltban megrendezett kpkilltsnak risi sikere volt.
Mickey egr rgi iskola
A Mickey egr s egyb Disney-karakterek kpei szintn renesznszukat ltk, miutn 2003-ban a retr Mickey egeres plkat s egyb ruhkat knlt a hollywoodi sztrok bevsrlparadicsomnak tartott Fred Segal zletben.
Azta az olyan designerek mint a Dolce & Gabbana is ltek a retr Mickey-s trenddel, melynek ksznheten tovbbi 200 milli dollr bevtelt knyvelhettek el az egyb termkek eladsbl szrmaz egymillird dollr mellett, kzlte Dennis Green, a Disney egyik kreatvja.
A rgi emblmk, logk leporolsa sorn kt dologra kell gyelni, az egyik, hogy ismt lazv (cool) kell tenni a brandet, aztn majd abban kell remnykedni, hogy szles tmegek fogjk azt befogadni, tette hozz Green. Lassan hrom ve a luxusmrkk meghdtsa utn a rgi dizjnt idz Mickey egr termkek most a Wal-Mart polcain keresik gazdikat.
Felidzni a mrka trtnelmt, legendjt s szoksait mr csak azrt is hasznos, mivel ezzel a vllalatok kitnhetnek a tbbi szrke cg kzl, vagy akr az olcsbb termkekkel szemben is hasznos marketing-eszkznek bizonyultak. Ezek a dolgok megragadnak a fogyasztk fejben, az "rksg" egy nagyon fontos viszonytsi pont, fzte hozz Trout.
Ugyanez az rksg mentette meg pldul a Burger King hamburgerlnc gyenglked eladsait is. A trsasg visszahozta a kztudatba a "Have it your Way" tbb mint 30 ves szlogenjt, mely minden idk legsikeresebb szlogenje volt a cg szmra, kzlte Russ Klein, a vllalat globlis marketing-igazgatja.
Vissza |