Üdvözet a közel múltban.Szeretnék egy kis gyermekkori hangulatot teremteni a közép korosztálynak.Na nem azért, mert vissza óhaljtom azokat a "boldog" időket.hanem, mert jó volt gyereknek lenni abban a kicsit lassabb világban.Kellemes időtöltést, nosztalgiázást a Retro site - on.(egész estés filmek,mesék.Pl:Lúdas Matyi és más ifjusági és tv filmek)
PepsiCo: a világ negyedig legnagyobb élelmiszeripari vállalata
Több mint egy évszázaddal ezelőtt egy észak-karolinai patikában Caleb D. Bradham fejéből pattant ki a Pepsi-Cola receptje. Az üdítő nedűé, amely mára a világ egyik legismertebb és legkedveltebb termékévé és márkájává nőtte ki magát. A sikermárka és még több tucat ismert termék mögött egy folyamatosan változó, fejlődő vállalatbirodalom, a PepsiCo áll.
Nem valószínű, hogy a kis New Bern-i patika pultja mögött állva, Bradham valaha is előre látta volna: az általa alapított piciny vállalkozás egy szép napon a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari óriásává növi ki magát. Ugyanezt mondhatjuk el arról a Herman W. Lay-ről, aki memphisi otthonában egykor saját fejlesztésű receptje alapján gyártani kezdte különleges burgonyachipseit, avagy Elmer Doolinról, aki egy újféle snacket, a kukoricachipset találta ki San Antonióban.
A három üzletember által létrehozott vállalkozások évtizedekig egymástól függetlenül működtek. 1961-ben azonban a két chipsgyártó, a Frito Company és a H. W. Lay & Company egyesülésével megszületett a Frito-Lay, s négy évvel később, 1965-ben a Pepsi-Cola és Frito-Lay összeolvadásával egy új cég, egy igazi élelmiszeripari óriás jött létre: a PepsiCo. Az azóta eltelt közel negyven évben a PepsiCo a világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalatbirodalma lett.
A vállalat üdítőital- és snackmárkái a föld szinte minden pontján, több mint százkilencvenöt országban kaphatók. A Pepsi továbbra is elkötelezett a jó minőségű, a fogyasztók által kedvelt termékek fejlesztése, előállítása és forgalmazása iránt. Ez a PepsiCo világraszóló sikerének titka.
A PepsiCo az elmúlt évtizedben különösen sikeres éveket tudhat maga mögött. Szárnyalását annak köszönheti, hogy legfőbb riválisánál jóval hamarabb kezdte szélesíteni kínálatát, elsősorban a fogyasztók által egyre inkább preferált, az egészséges életmódhoz illeszkedő termékekből.
A két nagy kólaóriás útja 2000-ben vált látványosan ketté, amikor a PepsiCo megvásárolta a Gatorade sportitalt, és a világ legnépszerűbbé sportitalává tette. Az amerikai sportital-fogyasztás nyolcvan százalékát például ez a termék adja. Ugyancsak jelentős előnnyel vezet Tropicana márkája a világ gyümölcslevei között és Lipton Ice Tea család a jeges teák piacán.
A PepsiCo forgalmának ma már mindössze húsz százaléka származik a kóla, illetve más szénsavas üdítőitalok értékesítéséből, bevételének nyolcvan százalékát ugyanis a vásárlók által egyre jobban keresett egyéb ital- és élelmiszermárkák adják.